میوه‌ای که پیامبر از دیدن آن لذت می‌بردند
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت خانه و آدرس omid55135.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 138
بازدید کل : 152838
تعداد مطالب : 266
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم

 
 
نویسنده : امید طحانی
تاریخ : برچسب:میوه‌ای که پیامبر از دیدن آن لذت می‌بردند,


پیامبر خدا (صلوات الله علیه و آله) از نگاه کردن به سیب قرمز لذت می‌بردند.

 

سیب میوه ای مفید با خواصی شگفت انگیز است. در هر سیب به مقدار دو برابر بیش از چای، سه برابر بیش از پرتقال و بیش از هشت برابر نسبت به موز آنتی اکسیدان وجود دارد.

افرادی که به طور منظم سیب می‌خورند، میزان تندرستی خود را افزایش می‌دهند و علاوه بر آن از بروز بیماری‌های متعددی که به دلیل کمبود عناصر حیاتی پیش می‌آید جلوگیری می‌نمایند.

از امام رضا (علیه‌السلام) نقل است که پیامبر خدا (صلوات الله علیه و آله) از نگاه کردن به سیب قرمز لذت می‌بردند. نکته خواندنی در مورد سیب اینکه امام صادق (علیه‌السلام) آن را به عنوان یکی از پنج میوه بهشتی معرفی کرده و می‌فرمودند: «اگر مردم می‌دانستند سیب چه خواصی دارد؛ مریض‌هایشان را جز با آن درمان نمی‌کردند.»

خواص درمانی سیب
۱- سیب عفونت‌ها را از بین می‌برد و در واقع نوعی پنی سبلین طبیعی است
۲- آب سیب تازه؛ سموم بدن را دفع می‌کند و برای اطفال خیلی مفید است.
۳- سیب درجه تب را پایین می‌آورد و گلو درد را بهبود می‌بخشد.
۴- بافت گیاهی سیب، خطر مرگ بر اثر گرفتگی رگ‌های بدن را تا ۱۴ درصد کاهش می‌دهد.
۵- سیب به سبب خاصیت دفع اسیر اوریک، بری درمان بیماری نقرس، آرتروز و روماتیسم بسیار مفید است.
۶- مصرف حداقل ۳ عدد سیب در روز خطر مرگ یا بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.
۷- مالیدن مقداری سیب روی محل گزیدگی نیش عقرب یا زنبور به بهبود آن کمک می‌کند.
۸- سیب ببوست و اسهال را درمان می‌کند. افرادی که یبوست دارند سیب تنوری شده یا پخته شده در فر را یک عدد صبح و یک عدد شب بخورند اما افرادی که اسهال دارند باید سیب را رنده کنند و بگذارند چند ساعت بماند تا رنگش تغییر کند و تیره شود (پکتین موجود در آن اکسید شود) بعد بخورند.
۹- خوردن روزانه یک عدد سیب، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد و از نابودی سلول‌های مغز و ابتلا به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می‌کند. بر اساس پژوهش‌های پزشکی با توجه به میزان مصرف سیب، ترکیبات حیاتی فعال و مهم افزایش می‌یابند که در کاهش خطر مشکلات و بیماری‌های عصبی تحلیلی نقش مهمی دارند.
 

1350_healt.jpgسیب؛ مسواک طبیعی
از دیگر خواص سیب می‌توان به نقش آن در سلامت دندان‌ها اشاره کرد. این میوه بهشتی باکتری‌های دهان را از بین برده و دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز می‌کنند. جویدن یک سیب مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم. سیب قادر است ذرات غذایی باقی مانده در پشت دندان‌ها و لثه‌ها را پاک کرده و فساد دندان و بیماری‌های لثه را از شما دور سازد. حتی کسانی که در گذشته از بیماری‌های لثه رنج برده‌اند، خواهند توانست از فواید ناشی از غنی بودن سیب از ویتامین C بهره‌مند شوند.
مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندان‌ها می‌گردد. مینای دندان را محکم‌تر می‌سازد و از جرم گرفتن دندان‌ها پیشگیری می‌کند. همچنین اسیدهای موجود در سیب، اثر ضد التهاب و باکتری‌کش بر دندان‌ها و لثه دارند.

بوی عطر سیب
یکی از شیوه های درمان پزشکی امروز آروماتراپی یا عطر درمانی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد بوییدن سیب برای کسانی که بیماری تنفسی و تنگی نفس دارند، نافع است. این خاصیت سیب اثبات این فرموده ولی خدا امام محمدباقر (علیه‌السلام) است که فرمودند: «اگر خواستی سیب بخوری، ابتدا آن را ببو؛ سپس بخور زیرا باعث خروج دردها از بدن می‌شود».

و ...
سیب مانند همه نعمت‌های خداوند سرشار از خواص بی شمار است و همین امر ضرورت شکر بر این نعمت‌ها را به ما گوشزد می‌کند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: سبک زندگی، ،
برچسب‌ها: